kürt açılımına destek vermeyen vatan haini

nedir yahu bu kürtlerin yıllardır yaşadığı haksızlıklar... offff yani kaç gecedir bi türlü uyku tutmuyor gözümü... sağa döndürüyorum, sola döndürüyorum, olmadı kendi haline bırakıyorum, ama yine de onların uğradığı haksızlıkları düşünmekten kendimi alamıyorum. aynı cümledeki iki "kendi" farklı şeylere işaret ediyor. neyse...

soruyorum size, neden hep kötü şeyler kürtlerin başına geliyor? neden... neden... neden... neden ege'de akdeniz'de karadeniz'de marmara'da bi tek fakir yokken, doğu'daki kardeşlerimizin hepsi aç, çaresiz, sefil bi halde...

bakın, bu kürt açılımı çok önemli. mutlaka açılmalı. bi şeyler değişmeli. mesela biz bu seneye kadar kim kürt kim değil bilmiyorduk. herkes öylesine "türküm" diyordu. öylesine derken, türkiye'de yaşadığıma göre türküz diyorduk. meğer öyle değilmiş. bunu öğrendik.

mesela benim en yakın arkadaşlarımdan biri kürt olduğunu yeni öğrendi. adam sürekli bi şey istiyor artık. geçen gün batakta kaybetti, kürtüm diye böyle oluyor di mi, bana haksızlık yapıyorsunuz diyerek sinirlenip çıktı. artık etrafta herkese şüpheyle yaklaşır olduk. kim kürt kim değil bilemiyoruz. eskiden okulda filan da böyle bi mevzu yoktu. eee yaşadığımız yerin adı türkiyeyse biz de türküz diyorduk. kandırıldık.

geçen gün bi ingiliz nerelesin dedi bana, "türkish" diyecekken, arkadaşım uyardı, türküm deme oğlum faşist misin lan sen, "i'm from turkey" de dedi. ben de öyle dedim. ama adam uzattı, o zaman "you're turkish" dedi. biz uzatmadık, bi duyan olur da bişey olur diye "calm dawn dude" diyip dağıldık. hollanda'da yaşayan hollandalı, isveç'te yaşayan isveçli, bizimki öyle değil işte, ingiltereli almanyalı gibi bişeyiz biz sanırım.

neyse, sonuçta bu kürt açılımının geldiği iyi oldu. öğrenmiş olduk neyin ne olduğunu. açık konuşuyorum bu durumu desteklemeyen türkiyelinin ben vatan haini olduğunu düşünüyorum.

adamlar istiklal marşını ıslıklıyorlarmış, prozodi hatasındandır, çok duraklama, es var ya, kürtler sanatçı bi millet, hemen hissediyor böyle şeyleri, niye art niyet arıyorsunuz ki... kaldı ki istiklal marşının bestesi yarışmasında ikinci ve üçüncü olan insanlar kürtmüş, bu kürtlerin orada da hakkı yenmiş. o yüzden tarih boyu ısınamamışlar bi türlü marşa. zeki güngör kazanmış ama nasıl kazanmış? bi araştırın yahu. bence kürtler içinde bi marş bestelenmeli ve istiklal marşından hemen sonra okunmalı. yok ya o zaman da haksızlık olur, mesela okulda mı çalınacak istiklal marşı, bi gün ilk olarak istiklal marşı çalar, ertesi gün kürtlerin marşı, sırayla gider, maçlarda, törenlerde filan da, haksızlık olmasın.


sonra, süper lig'deki her takıma 4 artı 2 kürt olayı getirilmeli. nice yetenekli kürt futbolcusu haksızlığa uğrayıp türkler yüzünden forma giyemiyor. bence her takımın ilk 11'inde 4 kürt olmalı, 2 de kulübede, eee başlangış için yeterli herhalde.

aslında açılım adına daha çok fikir var ama uzatmak istemiyorum. kişisel olarak bazı araştırmalar yapmam gerek. taa çocukluktan beri arkadaş olduğum cengiz'in kürt olduğunu yeni öğrendim, sonra bizim mahalllenin bakkalı da kürtmüş, kürt bi sevgilim olmuş haberim olmamış, aman allahım ya, neyse hepsini teker teker öğrenip ona göre bi açılım geliştirmem lazım. paslaşırız.

kayser sozer-itü sözlük

1 yorum:

 
Home | About | Link | Link
Simple Proff Blogger Template Created By Herro | Inspiring By Busy Bee Woo Themes