ekşi sözlük tacizci kaynıyor...

inanılır gibi değil. Arkadaşlarımız tarafından yapılan ankette çok ilginç sonuçlar elde ettik. Ekşi sözlük, Uludağ, sözlük, itü, sözlük, ihl sözlük, lafmacun.org platformlarında takılan 250 bayan yazar üzerinde yaptığımız araştırmaya göre; ekşi sözlük’te her 3 yazardan 2’si görsel veya mesaj yoluyla taciz edilmiş. Üstelik hafif şeyler de değil.

10. nesil n.g. samimi satırlarıyla olayı şöyle açıklıyor;

“ ekşi sözlük’te her bayan yazar kesinlikle tacize uğramıştır. Bazıları bunu açık açık itiraf edemese de durum ortada. Bakın özellikle son taciz olaylarından sonra, bu tür durumlar iyice arttı. Ug tek ile başlayan baskı psikolojisi bizleri sindiriyor.

Şu aşamada ben tacize uğruyorum diyebilecek cesareti kimse kendinde bulamıyor. Herkes sindirilmekten, alaya alınmaktan korkuyor. Her türlü taciz olağan hale geldi. Mecburen sineye çekiyoruz. İtiraz etme hakkımız yok çünkü. Ekşi sözlük’te yazar olmak isteyen arkadaşlar lütfen yaşanacak tüm tacizleri göze alıp öyle gelsin.

Seks pozisyonlarına, penis şekillerine yorum yazanları bir kenara bırakıyorum –onlar zaten taciz edilmek için geliyorlar da- Cinsellik içersin veya içermesin. Bayan olduğunuzu anlayınca simsarlar harekete geçiyor. İster istmez kendinize soruyorsunuz ben tüm bunları hak edecek ne yaptım diye”

Araştırmada ayrıca lafmacun.org üst sıralarda kendine yer buluyor. Cinsel içerikli başlıkların sıkça gözlemlendiği bir gerçek fakat olayın taciz boyutu tüm bunların üzerine çıkıyor. Tacize uğrayan yazarların %86’sı olayı görmezden gelmiş.

Alınan sonuçlara göre,yönetici tacizinin en çok yaşandığı yer de, %12 ile lafmacun.org, ekşi sözlük ve itü sözlük %10 ile lafmacun.org’u takip ediyor. İhl sözlük %2 ile sonlarda yer alırken, Uludağ sözlükte, "yönetici tarafından taciz edildim." diyen yok.


En çok tacizin yaşandığı sözlükler sıralaması şöyle oluşuyor;

1_ekşi sözlük_%68

2_lafmacun.org_%60

3_itü sözlük_%56

4_uludağ sözlük_% 44

5_ihl sözlük_36

İtü sözlük’te takılan bayan yazarların % 22’si taciz edilmek için yazdığını açıkça itiraf etmekten çekinmemiş… tacizden en çok korkan sözlük ise ihl... “Görsel, fiziksel, mesaj yoluyla tacize uğrarsanız ne yapardınız?" sorusuna, ihl yazarlarının %72’si “sözlüğü bırakırdım” şeklinde cevap veriyor.

Zirvelerde en çok taciz ekşi sözlük’te yaşanırken, Uludağ sözlük hemen arkasından geliyor. İtü sözlük’te ise zirvelerde kız kıza taciz olayının %24 ile ifade edilmesi çok çarpıcı bir istatistik.


jesus navas-sozlukmagazine.blogspot.com

2 yorum:

  1. zirvede beni de ellediler. üç kişiydiler. ses edemedim. içlerinden birisi yöneticiydi. şaka gibi geçiştirdim.

    YanıtlaSil
  2. benim de götümü sikmek isteyenler oldu. Ama siktirtmedim, avazım çıktğı kadar bağırarak istikal'de, tünele kadar koştum. Sözlükçü tacizcilerden zor kurtuldum.

    YanıtlaSil

 
Home | About | Link | Link
Simple Proff Blogger Template Created By Herro | Inspiring By Busy Bee Woo Themes